Naslov UPRAVLJANJE MARKETINGOM U TURISTIČKOJ DESTINACIJI
Naslov (engleski) MARKETING MANAGEMENT IN A TOURIST DESTINATION
Autor Jelena Vonić
Mentor Andreja Katolik Kovačević (mentor)
Član povjerenstva Andreja Katolik Kovačević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirko Cobović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Sivrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu (Odjel društveno-humanističkih znanosti) Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Turistička destinacija je prostorna cjelina koja svojim sadržajima i atrakcijama mora privući potencijalne turiste kako bi zadovoljila njihove turističke potrebe. Turistička odredišta nemaju fiksne granice, pa se destinacije mogu nazivati cijele zemlje, regije, lokaliteti i uže lokacije kao što su prometna čvorišta. Destinacija je odredište putovanja, koje na turističko tržište plasira svoj cjelokupni turistički proizvod koji se sastoji od atraktivnosti, pristupačnosti i prihvaćenosti. Ovi osnovni elementi zadovoljavaju potrebe turizma. Kako bi potencijalni turisti bili svjesni turističkih proizvoda koje destinacija nudi, potrebno ih je promovirati i prikazivati na turističkom tržištu. Da bi se ovaj turistički proizvod oblikovao i plasirao na tržište, destinacija mora provesti određene marketinške aktivnosti. Potrebno je utvrditi turistički potencijal destinacije, formulirati ponudu i identificirati ciljne skupine. Prilikom definiranja ciljnih tržišta i razvoja marketinškog miksa, stručnjaci za putni marketing moraju se baviti mnogim varijablama u marketinškom okruženju.
Nakon što je ciljna skupina odabrana, na nju se primjenjuje marketinški miks. Promotivne strategije uključuju četiri osnovna oblika, a to su osobna prodaja, oglašavanje, PR i promocija. Kao element marketing miksa, turistički proizvod predstavlja najvažniji dio turističkog sustava jer predstavlja poveznicu između turističke ponude i turističkih potreba. Glavni cilj promocije turističkog proizvoda na ciljnom tržištu je informirati o postojanju turističkog proizvoda na tržištu, upoznati potencijalne turističke karakteristike turističkog proizvoda, potaknuti turiste na lakše donošenje odluka i održati pozitivan imidž u turističko tržište.
Sažetak (engleski) A tourist destination is a spatial unit that must attract potential tourists with its facilities and attractions in order to meet their tourist needs. Tourist destinations do not have fixed borders, so destinations can be called entire countries, regions, localities and narrower locations such as traffic hubs. The destination is a travel destination, which places its entire tourist product on the tourist market, which consists of attractiveness, accessibility and acceptance. These basic elements meet the needs of tourism. In order for potential tourists to be aware of the tourist products that the destination offers, they need to be promoted and displayed on the tourist market. In order for this tourist product to be shaped and placed on the market, the destination must carry out certain marketing activities. It is necessary to determine the tourist potential of the destination, formulate an offer and identify target groups. When defining target markets and developing a marketing mix, travel marketing professionals need to address many variables in the marketing environment. Once the target group is selected, a marketing mix is applied to it. Promotional strategies include four basic forms, namely personal selling, advertising, PR and promotion. As an element of the marketing mix, the tourist product is the most important part of the tourist system because it represents the link between the tourist offer and tourist needs. The main goal of promoting a
tourism product in the target market is to inform about the existence of a tourism product on the market, get to know the potential tourism characteristics of the tourism product, encourage tourists to make easier decisions and maintain a positive image in the tourism market
Ključne riječi
atrakcije
destinacija
imidž
marketing
promotivni splet
turističke potrebe
turistički proizvod
Ključne riječi (engleski)
attractions
destination
image
marketing
promotional web
tourist needs
tourism product
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:000053
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 07:12:40