Naslov Izazovi u suradnji učitelja i roditelja
Naslov (engleski) Challenges in teachers and parents cooperation
Autor Ana Andrijević
Mentor Ana Mirosavljević (mentor)
Član povjerenstva Ana Mirosavljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Šarčević Ivić-Hofman (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Šego (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2024-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Jedna od bitnijih sastavnica odgojno-obrazovnog rada je suradnja s roditeljima. Suradnja učitelja i roditelja proces je u kojemu i jedni i drugi zajedno doprinose razvoju svoga učenika/djeteta. Kvalitetna suradnja s roditeljima rezultira jačanjem djetetova osjećaja sigurnosti, vlastite vrijednosti i nedovoljno razvijenih potencijala. Suradnja utječe i na uspjeh djeteta u školi što zahtijeva sudjelovanje roditelja u radu škole. Sve se to ostvaruje djelotvornom komunikacijom koja služi radi boljeg uspostavljanja kontakta s drugima, ali i uspješnije suradnje. Komunikacija se ističe kao jedna od najvažnijih čovjekovih vještina, a ujedno je i temelj za ostvarivanje suradnje učitelja i roditelja.
Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati izazove koji se pojavljuju u suradnji učitelja i roditelja. Uzorak istraživanja čine 4 učitelja i 10 roditelja iz različitih osnovnih škola i različitih županija, uzrasta od 1. do 4. razreda. Obradom dobivenih podataka rezultati su podijeljeni u sljedećih 11 kodova: načini suradnje, problemi u suradnji, školske aktivnosti, komunikacija, prijedlozi za poboljšanje suradnje, pristupi rješavanju izazova, stav, dostupnost učitelja, kompetencije, poštivanje i prijedlozi za poboljšanje suradnje na razini odgojno-obrazovnog sustava.
Rezultati ovog istraživanja pokazuju roditeljsku želju za suradnjom, ali i njihovu nedovoljnu uključenost u školske aktivnosti, što se posljedično može povezati s načinom rada učitelja. Pokazalo se da je moguće ostvariti dobru suradnju s roditeljima i da su i učitelji i roditelji voljni više međusobno komunicirati kako bi doprinijeli boljitku njihovog djeteta.
Sažetak (engleski) One of the most important components of educational work is collaboration with parents. The cooperation between teachers and parents is a process in which both parties contribute together to the development of their student/child. Quality cooperation with parents results in strengthening the child's sense of security, self-worth, and underdeveloped potentials. Collaboration also influences the child's success in school, which requires the parents' participation in school activities. All of this is achieved through effective communication, which serves to establish better contact with others and to facilitate more successful collaboration. Communication is highlighted as one of the most important human skills and is also the foundation for achieving cooperation between teachers and parents.
For the purposes of this thesis, a study was conducted to examine the challenges that arise in the cooperation between teachers and parents. The sample consisted of 4 teachers and 10 parents from various primary schools and different counties, with children in grades 1 to 4. The results obtained were categorized into the following 11 codes: methods of cooperation, problems in cooperation, school activities, communication, suggestions for improving cooperation, approaches to solving challenges, attitudes, teacher availability, competencies, respect, and suggestions for improving cooperation at the level of the educational system.
The results of this study show a parental desire for cooperation but also their insufficient involvement in school activities, which can consequently be linked to the teachers' methods of work. It has been shown that it is possible to achieve good cooperation with parents and that both teachers and parents are willing to communicate more with each other to contribute to the betterment of their child.
Ključne riječi
kompetencije
suradnja ili partnerstvo
suradnja učitelja i roditelja
učitelj
Ključne riječi (engleski)
competencies
collaboration or partnership
teacher-parent collaboration
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:454054
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-02 08:08:36