Naslov Etično ponašanje u komunikaciji
Naslov (engleski) Ethical behavior in communication
Autor Anja Župarić-Aničić
Mentor Anita Kulaš Mirosavljević (mentor)
Član povjerenstva Anita Kulaš Mirosavljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Vretenar Cobović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lena Sigurnjak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu (Odjel društveno-humanističkih znanosti) Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Tema rada je ukazati na etičnost u poslovanju te analizirati stavove pojedinca i šire društvene zajednice o ovoj problematici. Razvoj društva i gospodarstva ne prati uvijek razvoj etike i morala, što se može vidjeti u različitim događanjima koja su prisutna na lokalnoj, državnoj i globalnoj razini. Zato je važno provoditi edukaciju na polju etike u poslovanju i razvijati etička načela i poslovnu komunikaciju. Za provođenje etičnog ponašanja u poslovanju vrlo je važna pravilna i kvalitetna poslovna komunikacija. Komunikacijom se razmjenjuje znanje, iskustva, stavovi, mišljenje i još puno toga na temelju čega se stvaraju zaključci, grade odnosi i donose poslovne odluke. U svim društvenim i poslovnim situacijama potrebno je jasno i precizno razvijati komunikacijske vještine, te kontinuirao provoditi edukacije i usavršavanja u području poslovnog komuniciranja. Prilikom poslovanja i ostvarivanja profita nužno je postupati prema etičkim načelima. Poslovna etika je etika odgovornosti koja obuhvaća stjecanje dobiti, tržišni interes i interes zajednice. Tijekom istraživanja pokazalo se da je većina ispitanika svjesna važnosti etičnog ponašanja u poslovanju. Istovremeno većina ispitanika nema dobro mišljenje o današnjim poslodavcima i izjašnjavaju se da su skloni nemoralnom ponašanju s ciljem ostvarenja većeg profita. Nedostatak etike u poslovnom svijetu, doprinosi opadanju moralnih načela čitavog društva. Zato etično poslovanje nije mogućnost, nego nužnost.
Sažetak (engleski) The topic of the graduation paper is to point out ethics in business and to analyze the attitudes of individuals and the wider social community on this issue. The development of society and economy does not always follow the development of ethics and morality, which can be seen in various events that are present at the local, national and global levels. That is why it is important to conduct education in the field of ethics in business and to develop ethical principles and business communication.
Correct and high-quality business communication is very important for the implementation of ethical behavior in business. Through communication, knowledge, experiences, attitudes, opinions and much more are exchanged, on the basis of which conclusions are drawn, relationships are built and business decisions are made. In all social and business situations, it is necessary to clearly and precisely develop communication skills, and to continuously conduct education and training in the field of business communication. While doing business and making profit, it is necessary to act according to ethical principles. Business ethics is an ethics of responsibility that includes profit making, market interest and community interest.
During the research, it was shown that most respondents are aware of the importance of ethical behavior in business. At the same time, the majority of respondents do not have a good opinion of today's employers and declare that they are prone to immoral behavior with the aim of achieving higher profits. The lack of ethics in the business world contributes to the decline of the moral principles of the entire society. That is why ethical business is not a possibility, but a necessity.
Ključne riječi
komunikacija
etika
istraživanje
etičnost u poslovanju
etično ponašanje
Ključne riječi (engleski)
communication
ethics
research
ethics in business
ethical behavior
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:109657
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-19 09:57:30