Naslov Odbojka u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Volleyball in grades 1 to 4 of elementary school
Autor Tihana Kozina
Mentor Tihomir Vidranski (mentor)
Član povjerenstva Irena Krumes (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Šimunović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak Cilj ovog rada je prikazati sadržaje, vježbe i elemente odbojke namijenjene razrednoj nastavi. U radu je prikazan put razvoja odbojke od njenog nastanka do danas te su objašnjena pravila igranja. Opisane su četiri metode učenja: sintetička, analitička, kombinirana i situacijska metoda. Nabrojana su neka razmišljanja koja su temeljena na praktičnom iskustvu, a koja su usmjerena prema učiteljima razredne nastave. U radu se nalaze primjeri planiranja i programiranja godišnjeg izvedbenog plana za odbojku za 1. razred osnovne škole. Prikazan je kurikulum nastavnog predmeta za tjelesnu i zdravstvenu kulturu i ukratko su objašnjena njegova predmetna područja. Objašnjeno je na što je svako predmetno područje usmjereno, koji su njegovi ciljevi, na što je usredotočeno određeno predmetno područje i sl. Također su nabrojana odgojno-obrazovna očekivanja po razredima po metodičkom priručniku „Škola za život“. U radu su navedeni elementi odbojke prilagođeni početnicima, točnije učenicima od 1. do 4. razreda, ali također obuhvaćaju sadržaje prema planu i programu za osnovne škole. Pri igranju odbojke u razrednoj nastavi pravila bi trebala biti pojednostavljena i prilagođena za taj uzrast te su tako i prikazani primjeri aktivnosti, vježbi i igara za programske, a zatim za neprogramske sadržaje za svaki razred. Prikazani sadržaji sadrže elemente odbojke u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi, odnosno vježbe za savladavanje vršnog odbijanja, podlaktičnog odbijanja te bloka. Na kraju rada nalaze se primjeri dnevnih priprema za usavršavanje elemenata odbojke raspoređeni po razredima, točnije za učenike razredne nastave.
Sažetak (engleski) The goal of this paper is to present the content, exercises and elements of volleyball, intended for classroom teaching. It presents the development of volleyball from its inception to the present day, and explains the rules of the game. Four learning methods are described: synthetic, analytical, combined and situational method. Some reflections based on practical experience are listed, which are aimed to help primary school teachers. The paper contains examples of planning and programming of the annual performance plan for volleyball for the 1st grade of elementary school. The curriculum of the subject for physical education and health is presented and its subject areas are briefly explained. It is explained what each subject area is focused on, what its goals are, what a particular subject area is focused on, etc. Educational expectations by grades, according to the methodical manual "School for Life", are also listed. The paper presents the elements of volleyball adapted to beginners, more precisely students from 1st to 4th grade, but also includes content from the curriculum for primary schools. When playing volleyball in the classroom, the rules should be simplified and adapted for that age, and thus examples of activities, exercises and games for program, but also non-program content for each class are shown. The presented content contains elements of volleyball in physical and health culture, more precisely exercises for overcoming peak bounce, forearm bounce and block. At the end of the paper, there are examples of daily preparations for the improvement of the elements of volleyball, arranged by grades, targeted primarily for students of primary education.
Ključne riječi
razredna nastava
odbojka
kurikulum
predmetna područja
tjelesna i zdravstvena kultura
Ključne riječi (engleski)
class teaching
volleyball
curriculum
subject areas
physical and health culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:408180
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 11:19:02