Naslov Nastava Glazbene kulture uz primjenu glazbenih igara s ritmovima
Naslov (engleski) Music Culture teaching with the application of rhythmic musical games
Autor Monika Klem
Mentor Vesna Svalina (mentor)
Član povjerenstva Zrinka Šimunović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Svalina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Krumes (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2024-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Glazbene igre na nastavi Glazbene kulture možemo podijeliti u više kategorija, a u ovome radu ćemo se posebno osvrnuti na glazbene igre s ritmovima. Takve igre u nastavi su od velike koristi za razvoj i napredak učenika. Glazbene igre kao takve omogućuju učenicima da stječu znanje kroz zabavu i igru na nastavi. Poželjno je da se glazbene igre s ritmovima pojavljuju i na neglazbenim predmetima, upravo zbog brojnih prednosti koje pruža. Glazbene igre s ritmovima stvaraju ugodnu i opuštenu atmosferu u razredu, potiču suradnju, oslobađaju od stresa i umora. Glazbene igre imaju snažan utjecaj na emocije učenika. Kako bi se potaknule pozitivne emocije na nastavi Glazbene kulture, učitelj treba motivirati, poticati i ohrabrivati učenike. Prilikom planiranja glazbenih igara s ritmovima, učitelj treba vrlo dobro poznavati pojedinačno osobine, potrebe i želje svakoga učenika. Učitelj treba imati uvid u sposobnosti i mogućnosti učenika te njihove načine učenja. Za učenike je iznimno važna uporaba tjeloglazbe kao i instrumenata tijekom provedbe glazbenih igara s ritmovima. Učenici su na taj način aktivniji i razigraniji sudionici odgojno-obrazovnog procesa. Iznimno je važna i kompetentnost učitelja u planiranju i vođenju glazbenih igara s ritmovima. Kompetentan učitelj bi u današnje vrijeme trebao biti sposoban organizirati suvremeno poučavanje. Digitalnom tehnologijom, učitelj nastavu čini bližom učenicima te glazbene igre s ritmovima zanimljivijim i uzbudljivijim. Treba naglasiti i kako učitelji trebaju imati kompetencije za poučavanje učenika s posebnim potrebama. U radu je provedeno i istraživanje u kojemu je sudjelovalo 70 učitelja i učiteljica razredne nastave. Rezultati su pokazali da učitelji često koriste glazbene igre s ritmovima na nastavi Glazbene kulture. Učitelji i učenici povremeno samostalno osmišljavaju takve igre. Učitelji povremeno vrednuju učenike tijekom igara te povremeno provode takve igre i u neglazbenim predmetima. Učitelji navode kako često pohvaljuju učenike prilikom uspjeha u igrama te da učenici vrlo rado i često koriste instrumente tijekom izvođenja igara. Od tehnologije, učitelji najčešće koriste računalo u radu s glazbenim igrama s ritmovima. Rezultati istraživanja pokazuju kako učitelji smatraju da tijekom igara vladaju pozitivne emocije, opušteno ozračje i socijalizacija. Također se navode brojni primjeri problema s kojima se susreću učitelji tijekom izvedbe takvih igara, što je vidljivo u danjem radu. Učitelji većinom primjenjuju prilagođene glazbene igre s ritmovima u radu s učenicima s teškoćama, dok u radu s glazbeno darovitim učenicima koriste jednake glazbene igre s ritmovima.
Sažetak (engleski) Musical games used in Music class can be divided into several categories, but this paper focused on rhythm musical games specifically. Such games in class contribute greatly to the students´ development and progress. Musical games, as such, enable students to acquire knowledge through fun and play in class. It is for the reason desirable to use musical games with rhythms in non-musical subjects as well. Musical games with rhythms create a pleasant and relaxed atmosphere in class, encourage cooperation, relieve stress and fatigue. Musical games have a strong influence on students´ emotions. In order to stimulate pozitive emotions in the Music Education classes, the teacher should motivate and encourage students. When planning music games with rhythms, the teacher should be well familiar with individual characteristics, needs and wishies of each student. The teacher should have an insight into abilities of the students and their ways of learning. It is extremely important for students to use body music as well as instruments during the implementation of musical games with rhythms. In this way, students are more active and they become playful participants in the educational process. The competence of the teacher in planning and leading musical games with rhythms is also extremely important. A competent teacher nowadays should be able to organize modern teaching. With digital technology, the teacher brings the lessons closer to the students and makes musical games with rhythm more interesting and exciting. It should also be emphasized that teacher should have the competence to teach students with special needs. This paper also includes research with 70 classroom-teacher participants. The results show that teachers often use music games with rhythm in Music Culture classes. Teachers and students occasionally come up with such games on their own. Teachers occasionally evaluate students during games and occasionally conduct such games in non-musical subjects as well. Teachers state that they often praise students when they succeed in games and that students are very happy and often use instruments during games. When talking about technology, teachers most often use computers when using musical games with rhythms. The results of the research show that teachers believe that during games there are positive emotions, a relaxed atmosphere and socialization. There are also numerous examples of problems faced by teachers during the performance of such games, which is evident in the current work. Teachers mostly use adapted music games with rhythm when teaching students with learning difficulties, whereas, when teaching musically gifted students they use the same music games with rhythm.
Ključne riječi
emocije
glazba
igra
nastava
ritam
učenik
učitelj
Ključne riječi (engleski)
emotions
music
playing
teaching
rhythm
student
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:853101
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-26 12:27:02