Naslov POVIJEST MARKETINGA
Autor Margareta Sedlarević
Mentor Andreja Katolik Kovačević (mentor)
Član povjerenstva Ivona Blažević Dević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Andreja Katolik Kovačević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mirko Cobović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu (Odjel društveno-humanističkih znanosti) Slavonski Brod
Datum i država obrane 2024-07-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ovaj završni rad bavi se istraživanjem teme povijesti marketinga i na to kako je njegova povijest utjecala na suvremeni marketing. Marketing je važan segment u svim poslovanjima, poduzećima svih veličina i svih industrija. Marketing je neophodan za prodaju proizvoda i usluga, jer sami marketing oblikuje percepciju na neki proizvod od postojećih i potencijalnih potrošača.
Povijest marketinga služi kao vodič, odnosno pruža uvid u evoluciju marketinških praksi , filozofija, strategija koje su oblikovale suvremena marketinška načela i prakse. Povijest marketinga utjecala je na shvaćanje neuspjeha određenih marketinških praksi, ali i uspjeh. Proučavanje kronološke povijesti marketinga rađa marketinšku analizu, što vodi ka razumijevanju što je funkcioniralo a što nije u raznim povijesnim kontekstima. Kroz rad se tekst više odnosi na marketinške kampanje koje su se pokazale vrlo uspješnima i zašto je to bilo tako. Poduzetnici poznavanjem povijesti marketinga mogu izbjeći ponavljanje grešaka prethodnika, koje nisu funkcionirale, a mogu ponoviti ono što je funkcioniralo za marketing i za prodaju dobara.
Poznavanje povijesti marketinga pruža dragocjeni uvid u ponašanje potrošača i razumijevanje istih. Razumijevanje rađa samo dodatne inovacije i dobre ideje. Kroz uvid na povijest ove znanosti mogu se uočiti kako su se preferencije potrošača mijenjale i zašto je uopće došlo do promjena preferencija. Proučavajući prošle marketinške uspjehe i neuspjehe i ponašanje potrošača, današnje tvrtke mogu bolje razumjeti želje i motivacije potrošača i samim time mogu implementirati bolje strategije u marketingu te minimalizirati neuspjehe jer tko ne poznaje povijest osuđen ju je ponoviti. U suštini koncept marketinga se kroz sve godine nije promijenio, ali su se alati erom interneta uvelike promijenili, te olakšali onome tko nudi proizvod ili uslugu.
Sažetak (engleski) This final paper deals with researching the topic of the history of marketing and how its history has influenced modern marketing. Marketing is an important segment in all businesses, companies of all sizes and all industries. Marketing is necessary for the sale of products and services, because marketing itself shapes the perception of a product by existing and potential consumers.
The history of marketing serves as a guide, that is, it provides insight into the evolution of marketing practices, philosophies, strategies that have shaped contemporary marketing principles and practices. The history of marketing has influenced the understanding of the failure of certain marketing practices, but also the success. Studying the chronological history of marketing gives rise to marketing analysis, which leads to an understanding of what has worked and what has not in various historical contexts. Throughout the paper, the text refers more to marketing campaigns that have proven to be very successful and why it was so. By knowing the history of marketing, entrepreneurs can avoid repeating the mistakes of their predecessors, which did not work, and can repeat what worked for marketing and for selling goods.
Knowing the history of marketing provides valuable insight into and understanding consumer behavior. Understanding only gives birth to additional innovations and good ideas. Through an insight into the history of this science, it is possible to see how consumer preferences have changed and why preferences have changed in the first place. By studying past marketing successes and failures and consumer behavior, today's companies can better understand the wishes and motivations of consumers and therefore can implement better strategies in marketing and minimize failures because those who do not know history are doomed to repeat it. Essentially, the concept of marketing has not changed over the years, but the tools have changed a lot in the era of the Internet, making it easier for those who offer a product or service.
Ključne riječi
povijest marketinga
segment poslovanja
marketinške prakse
ponašanje potrošača
razumijevanje motivacije potrošača
Ključne riječi (engleski)
History of marketing
business segment
marketing practices
consumer behavior
understanding consumer motivation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:777780
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-02 11:25:38