Naslov Izloženost nasilju u medijima i ponašanje djece
Autor Nikolina Šamec
Mentor Slavka Galić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2023-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Ovaj rad bavi se izloženošću nasilja u medijima i ponašanjem djece. Nasilni sadržaji u medijima privlače pozornost djece i mladih a zadnjih desetljeća su, zbog novih medija široko dostupni djeci već u ranom djetinjstvu i u predškolskoj dobi, bilo da se radi o različitim televizijskim sadržajima, o sadržajima s web stranica ili video i računalnim igrama. S jedne strane, mediji imaju mnogo pozitivnih obilježja zbog toga što olakšavaju učenje, komunikaciju i dotok informacija te mogu biti od velike pomoći u odgojno-obrazovnom radu. S druge strane, promoviraju negativne i nepoželjne oblike ponašanja, ponajviše kroz nasilan sadržaj. Dobro je poznata uloga učenja po modelu i ranih identifikacija u razvoju djece pa česta izloženost sadržajima koji sadrže nasilje, vrlo često prikazano na zabavan način, povećava mogućnost da će dijete proširiti svoj repertoar ponašanja upravo nepoželjnim, nasilnim obrascima. Jasno je i da isključenost iz uobičajenih vršnjačkih aktivnosti i velika količina vremena provedena pred ekranom utječe nepovoljno i na socijalno-emocionalni razvoj. Osim toga, danas je prilično rašireno i elektroničko zlostavljanje o kojem djeca često, zbog različitih razloga, šute. Roditelji često nemaju kontrolu nad sadržajima kojima je dijete izloženo. Ponekad je to pomanjkanje kontrole određeno nesnalaženjem roditelja, a katkad roditelji smatraju da je poželjno dobro djetetovo snalaženje s različitim elektroničkim uređajima. Upravo roditelji igraju važnu ulogu u umanjivanju negativnog utjecaja medija na dijete, pomažući djetetu da razvije medijsku pismenost, kontrolu nad vremenom provedenim pred ekranom i sadržajima kojima se izlaže a to mogu postići samo ako pažljivo kontroliraju vrijeme pred ekranima i sadržaje kojima je dijete izloženo, te pomoći djetetu da razvije ispravan odnos prema medijima. I odgojitelji mogu imati važnu ulogu u učenju djeteta da koristi blagodati medija i da izbjegava sve moguće štetne utjecaje.
Sažetak (engleski) This paper deals with exposure to violence in the media and the behavior of children. Violent content in the media has attracted the attention of children and young people in recent decades, due to new media widely available to children already in early childhood and preschool age, whether it is various television content, content from websites or video and computer games. On the one hand, the media have many positive features because they facilitate learning, communication and the flow of information and can be of great help in educational work. On the other hand, they promote negative and undesirable forms of behavior, mostly through violent content. The role of learning by model and early identification in children's development is well known, so frequent exposure to contents containing violence, often presented in an entertaining way, increases the possibility that the child will expand his repertoire of behavior with precisely undesirable, violent patterns. It is also clear that exclusion from usual peer activities and a large amount of time spent in front of the screen has an adverse effect on social-emotional development. In addition, electronic abuse is quite widespread today, and children often remain silent about it for various reasons. Parents often have no control over the content their child is exposed to. Sometimes this lack of control is determined by parents not being able to cope, and sometimes parents think that it is desirable for the child to be able to cope with different electronic devices. It is the parents who play an important role in reducing the negative impact of the media on the child, helping the child to develop media literacy, control over the time spent in front of the screen and the contents to which it is exposed, and this can only be achieved if they carefully control the time in front of the screens and the contents to which the child is exposed, and help the child to develop a correct attitude towards the media. Educators can also play an important role in teaching a child to use the benefits of the media and to avoid all possible harmful influences.
Ključne riječi
djeca
izloženost nasilju
mediji
uloga medija u odgoju
Ključne riječi (engleski)
children
exposure to violence
media
the role of media in child-rearing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:385383
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-06 11:35:22