Naslov Jezične igre kao poticaji djetetovu jezičnom razvoju (slušanju, govorenju, čitanju i pisanju)
Naslov (engleski) Language games as a motivation to the child's language development
Autor Martina Kuhač
Mentor Jasna Šego (mentor)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Šego (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Krumes (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu (Odjel društveno-humanističkih znanosti) (Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja) Slavonski Brod
Datum i država obrane 2021-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Igra je od najranijih vremena intrigirala brojne psihologe i pedagoge, a o njoj se govorilo i u staroj Grčkoj gdje je i sam Aristotel pisao o ovoj problematici. Hrvatskog pedagog Ladislav Bognar izdvojio je tri pristupa igri: sociološki, psihološki i pedagoški. Suvremeni pristup nastavi ističe didaktičku igru kao glavnu metodu u učenju i poučavanju jezičnih sadržaja. Didaktička je igra specifičan oblik igre koja je u funkciji ostvarivanja odgojno – obrazovnih zadataka. Takve igre imaju svoja pravila jednako kao i druge igre, a pozitivno utječu i na razvoj ličnosti, potiču maštu i kreativnost te pomažu učenicima da se osamostale [1]. Nadalje, primjenom didaktičke igre naglašava se kako nastava ne mora biti isključivo tradicionalna i frontalna već i razigrana i zanimljiva. U učenju i poučavanju apstraktnih jezičnih sadržaja korisno je primjenjivati jezične igre kao jednu od modifikacija didaktičke igre. Jezične se mogu definirati kao „prostor u kojem se i odrasli i djeca oslobađaju u vlastitome jeziku, u kojemu uživaju intuitivno, ovladavajući pravilima i stječući sposobnost postupanja u skladu s pravilima ili sposobnost njihova kršenja“ [2]. Igra u nastavi povećava koncentraciju, ali i motivaciju učenika za određeni sadržaj, izaziva pažnju i interes učenika, traži aktivno sudjelovanje svih sudionika odgojno – obrazovnog procesa i čini nastavu zanimljivom i manje monotonom. Jezične igre učenicima mlađe školske dobi uveliko mogu pomoći u usvajanju apstraktnih i monotonih jezičnih sadržaja, ali utjecati i na kvalitetu stečenoga znanja.
U svrhu ovoga rada provedeno je u istraživanje u jednoj osnovnoj školi, a cilj je istraživanja bio pokazati kako jezične igre utječu na usvajanje gradiva, ali i na rezultate ispita znanja. Dobiveni su rezultati pokazali kako su učenici u čijem su poučavanju korištene jezične igre uistinu uspješniji od učenika koji su poučavani klasičnom metodom.
Sažetak (engleski) Play has intrigued many psychologists and pedagogues from the dawn of time, like for example in ancient Greece where Aristotle himself wrote about this subject. Croatian pedagogue Ladislav Bognar singled out three approaches to the concept of play: sociological, psychological and pedagogical. The contemporary approach to teaching emphasizes didactic play as the main method in learning and teaching language content. Didactic play is a specific form of play that has the function of accomplishing educational tasks. Didactic games have their own rules just like other games, and they have a positive effect on personality development, stimulate imagination and creativity and help students become more independent [1]. Furthermore, the application of didactic play emphasizes that teaching does not have to be exclusively traditional and formal, but also playful and interesting. In learning and teaching abstract language content, it is useful to apply language games as one of the modifications of didactic play. Language games can be defined as "a space where both adults and children are liberated in their own use of language, which they enjoy intuitively, mastering the rules and gaining the ability to act in accordance with them or the ability to break them" [2]. Play in class increases concentration and motivation in students for certain content, enhances their attention and interest, requires the active participation of all students in the educational process and makes teaching interesting and less monotonous. Language games can greatly aid younger pupils in acquiring abstract and monotonous language content and they also affect the quality of acquired knowledge. For the purpose of this work, research was conducted in one primary school, and the aim of the research was to show how language games affect the acquisition of content, as well as the results of relevant exams. The obtained results showed that the use of language games makes students more successful when compared to students who were taught in accordance with conventional methods.
Ključne riječi
jezične igre
didaktičke igre
jezične aktivnosti
suvremena nastava
Ključne riječi (engleski)
language games
didactic games
language activities
modern teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:168323
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-09 07:01:07