Naslov Razvoj vokalnih sposobnosti kod djece mlađe školske dobi
Naslov (engleski) Development of vocal abilities in children of younger school age
Autor Helena Klarić
Mentor Vesna Svalina (mentor)
Član povjerenstva Višnja Vekić-Kljaić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinka Šimunović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinka Fišer (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2023-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Vokalne sposobnosti dio su glazbenih sposobnosti, a podrazumijevaju skup talenata i vještina koje osoba posjeduje u segmentu pjevanja. Pjevanje je glazbeno izražavanje ljudskim glasom, što bi značilo da pjevanje podrazumijeva uključenost više vokalnih sposobnosti poput boje i raspona glasa, točne intonacije i same izvedbe, pravilnog disanja (kontrole daha), vokalne tehnike i izražajnosti. Vokalne sposobnosti kao takve mogu se i trebaju razvijati kod djece, u onoj najranijoj dobi, u početnoj fazi razvoja pjevačkog glasa kod djece. Prvenstveno i ovaj se rad zasniva na razvoju vokalnih sposobnosti kod djece mlađe školske dobi, u svrhu kojeg se provodi i eksperimentalno istraživanje. Cilj istraživanja bio je utvrditi utjecaj glazbenih radionica na vokalne sposobnosti, odnosno cilj je vezan uz mogućnosti razvoja vokalnih sposobnosti putem glazbenih radionica kod učenika primarnog obrazovanja. Provjeravale su se vokalne sposobnosti učenika primarnog obrazovanja prije i nakon sudjelovanja u glazbenim radionicama eksperimentalne skupine te su se dobiveni rezultati uspoređivali s rezultatima kontrolne skupine. Uspoređivali su se i rezultati prema spolu unutar eksperimentalne skupine. Testiranje se provodilo pomoću testa glazbenih sposobnosti koje je sadržavalo pet zadataka: Pjevanje pjesmice, Intonacija, Glazbeno pamćenje melodijskih fraza, Glazbeno pamćenje melodijsko-ritamskih fraza, Opseg glasa. Rezultati istraživanja, koji su obrađeni kvantitativnom i kvalitativnom, analizom, potvrdili su istraživačka pitanja da se napredak u vokalnim sposobnostima kod djece može postići već nakon kraćeg programa strukturiranog glazbenog programa. Ovo istraživanje pokazatelj je pozitivnog utjecaja glazbenih radionica na razvoj vokalnih sposobnosti djece i kao takvo može pomoći u provedbi sljedećih istraživanja.
Sažetak (engleski) Vocal abilities are part of musical abilities and encompass a set of talents and skills that a person possesses in the realm of singing. Singing is the musical expression using the human voice, which means it involves multiple vocal abilities such as vocal timbre and range, accurate intonation and performance, proper breathing (breath control), vocal technique, and expressiveness. Vocal abilities as such should be developed in children, particularly at an early age during the initial phase of developing their singing voice. This work primarily focuses on the development of vocal abilities in children of early school age and involves an experimental research study. The aim of the research was to determine the impact of music workshops on vocal abilities, specifically focusing on the potential development of vocal abilities through music workshops in primary education students. The vocal abilities of primary education students were assessed before and after participating in music workshops in the experimental group, and the results were compared with those of the control group. The results were also compared based on gender within the experimental group. The assessment was conducted using a musical abilities test consisting of five tasks: Singing a nursery rhyme, Intonation, Musical memory of melodic phrases, Musical memory of melodic-rhythmic phrases, Vocal range. The research results, analyzed through quantitative and qualitative analysis, confirmed the research questions that progress in vocal abilities in children can be achieved after a short structured music program. This study indicates a positive impact of music workshops on the development of vocal abilities in children and can serve as a basis for further studies.
Ključne riječi
glazbene sposobnosti
vokalne sposobnosti
pjevanje
razvoj
glazbene radionice
Ključne riječi (engleski)
musical abilities
vocal abilities
singing
development
music workshops
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:675094
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-12 10:58:22