Sažetak | Glazbene preferencije označavaju pojam gdje pokazujemo sklonost prema izvođačima, glazbenom žanru (Ožić-Paić, 2021). Hoće li glazba imati pozitivan učinak na nas ili ne, ovisi o njezinim svojstvima poput: tempa, ritma, jačine zvuka, harmonije, melodije, složenosti i teksta (Meixner, 2018). U empirijskom djelu rada učenici opisuju glazbu kao nešto što ih opušta, u čemu uživaju: pjevanje, plesanje, odmor, pomoć, život, ljubav, ritam i melodija. Učenici slušaju pjesme koje najčešće dolaze iz žanrova pop, rock, hip-hop, a čije su pjesme pretežito strane (The Weekend, Imagine Dragons, House of Pain i sl.). Dječaci su više orijentirani na hip-hop, rock, a manje na pop glazbu. S druge strane, djevojčice su pretežno orijentirane na pop glazbu. Rezultati istraživanja pokazali su također vrlo nisku polaznost učenika u glazbenu školu. Kao najbitniji element u glazbi, učenici ističu tekst i glazbu. Kada zbrojimo ocjene oba razreda na prvome mjestu nalazi se techno glazba, na drugome mjestu - rock glazba, a na trećem mjestu - pop glazba. Većina učenika prepoznaje pjesme iz udžbenika glazbene kulture. Gledajući rezultate preferencija skladbi, učenici drugog razreda više preferiraju skladbe koje su određene udžbenikom glazbene kulture, nego skladbe koje su im ponuđene u okviru ovog istraživanja. Učenici četvrtog razreda pokazali su veću otvorenost prema novim ritmovima i novim skladbama. |
Sažetak (engleski) | Music preferences describe the term which shows us tendencies towards artists, performers or music genre (Ožić-Paić, 2021). Is music going to have a positive influence on us or not, depends on it's quality such as: tempo, rhythm, volume, harmony, melody, complexity and the text (Meixner, 2018). In the empirical part of this thesis pupils describe music like something that relaxes them, something they enjoy: singing, dancing, relaxation, help, life, love, rhythm and melody. Students listen to the songs which mostly come from genres of pop, rock, hip-hop, and which are mostly foreign (band slike The Weekend, Imagine Dragons, House of Pain and those alike). Boys are more oriented towards hip-hop, rock, and less towards pop music. On the other hand, girls are mostly oriented towards the pop music. Research results have also shown very low attendance of music schools. As the most important element in music they listen to, pupils emphasise text and music. When we add up the grades of both classes the first place has taken techno music, second place has taken rock music and the third place has taken pop music. Most students recognize songs in the music textbook. Looking at the results of preferences towards music compositions, most pupils in the second grade prefer compositions which are defined by the music textbook to compositions which were offered as a part of this research. Fourth graders have shown to be more open towards the new rhythms and new pieces of music. |