Naslov Stavovi odgojitelja prema Reggio pedagogiji
Naslov (engleski) Attitudes of preeschool educators towards Reggio pedagogy
Autor Marta Gubić
Mentor Marija Sablić (mentor)
Član povjerenstva Ana Mirosavljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Sablić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Trtanj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2023-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U 20. stoljeću odvija se reforma pedagogije koja donosi brojne nove pedagoške ideje i koncepte koji se smatraju alternativama postojećim pedagoškim sustavima. Najprisutnije alternativne pedagoške koncepcije uključuju Montessori, Waldorfsku, Agazzi i Reggio pedagogiju. Iako svaka od navedenih pedagogija ima svoje značajke i posebnosti, zajednička ideja svima njima jest odgoj i obrazovanje usmjereno na dijete, pri čemu se dijete i njegov razvoj stavljaju u prvi plan. Ovi se pedagoški koncepti usmjeravaju na poticanje djeteta na samostalno istraživanje, pružanje slobode i samostalnosti djetetu te poticanje na učenje na temelju vlastitog iskustva. U ovome se radu govori o najpoznatijim alternativnim pedagogijama (Montessori, Waldorfska i Agazzi), a zatim se donose spoznaje o Reggio pedagogiji, njezinom začetniku i odgojiteljima koji djeluju prema načelima Reggio pedagogije unutar predškolskih ustanova. Reggio pedagogija naziva se i istraživačkom pedagogijom jer njezina načela potiču djecu na samostalno istraživanje u svojem okruženju, pri čemu djeca dolaze do rješenja problema i stječu znanja bez izravnog poučavanja odrasle osobe. Loris Malaguzzi, začetnik Reggio pedagogije, navodi da se dijete može izraziti na stotinu načina jer govori stotinu jezika te razmišlja na stotinu načina. U radu se donose i rezultati provedenog istraživanja, a koje je za cilj imalo utvrditi stavove odgojitelja prema Reggio pedagogiji. Rezultati pokazuju kako većina ispitanika poznaje Reggio pedagogiju te ima pozitivan stav prema njoj. Unatoč tome, rezultati istraživanja pokazuju da se Reggio pedagogije pedagogija ne provodi u dovoljnoj mjeri jer odgojitelji smatraju da nisu kompetentni za planiranje i provođenje Reggio pedagogije.
Sažetak (engleski) In the 20th century, a reform of pedagogy took place, which brought numerous new pedagogical ideas and concepts that are considered alternatives to existing pedagogical systems. The most prevalent alternative pedagogical conceptions include Montessori, Waldorf, Agazzi and Reggio pedagogy. Although each of the mentioned pedagogies has its own features and specifics, the common idea for all of them is child-centered education, whereby the child and his development are placed in the foreground. These pedagogical concepts are aimed at encouraging the child to do independent research, providing the child with freedom and independence, and encouraging them to learn based on their own experience. This paper discusses the most famous alternative pedagogies (Montessori, Waldorf and Agazzi), and then provides comprehensions about Reggio pedagogy, its author and educators who work according to the principles of Reggio pedagogy within preschool institutions. Reggio pedagogy is also called research pedagogy because its principles encourage children to independently explore their environment, whereby children come to solutions to problems and acquire knowledge without the direct teaching of an adult. Loris Malaguzzi, the founder of Reggio pedagogy, states that a child can express himself in a hundred ways because he speaks a hundred languages and thinks in a hundred ways. The paper also presents the results of the conducted research, which aimed to determine educators' attitudes towards Reggio pedagogy. The results show that most respondents know about Reggio pedagogy and have a positive attitude towards it. Despite this, the results of the research show that Reggio pedagogy is not implemented to a sufficient extent because the educators believe that they are not competent to plan and implement Reggio pedagogy in their work.
Ključne riječi
djeca predškolske dobi
Reggio pedagogija
stavovi odgojitelja
Ključne riječi (engleski)
children of preschool age
Reggio pedagogy
educators' attitudes
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:315652
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-13 08:17:03