Abstract | Segmentacija sportskog tržišta je podjela tržišta sportskih potrošača u skupine gdje su
sportski potrošači unutar skupine slični, a razlike koje se javljaju među skupinama su što je moguće
veće. Sama segmentacija sportskog tržišta radi se kako bi se moglo bolje razumjeti tržište, a samim
time napraviti i odabir kvalitetnog tržišnog segmenta kojem se žele prodavati sportski proizvodi i
usluge. Na sportskom tržištu potrošači su segmentirani na temelju sljedećih kategorija:
demografski, socio-ekonomski, način života, zemljopisni, bihevioralna i segmentacija temeljem
očekivane koristi. U radu je napravljen osvrt na nogometne potrošače koji se dijele na gledatelje,
sudionike, obožavatelje i sponzore. Suvremeni nogometni potrošači dijele se na potrošače
nogometne robe, potrošače nogometnih usluga, sudionike i volontere te na pristalice, gledatelje i
obožavatelje. Svaki nogometni potrošač ima jedinstvenu osobnost, različitu moć kada je riječ o
zapažanju, različite interese, životna iskustva, sposobnosti te različite vrijednosti, uvjerenja i
stavove. |
Abstract (english) | The segmentation of the sports market is the division of the market sports consumers into
groups where sports consumers within the group are similar, and the differences that occur between
groups are as large as possible. The segmentation of the sports market itself is done in order to
better understand the market, and thus make a choice of a quality market segment to which they
want to sell sports products and services. In the sports market, consumers are segmented based on
the following categories: demographic, socioeconomic, lifestyle, geographic, behavioural, and
segmentation based on expected benefits. The paper reviews football consumers who are divided
into spectators, participants, fans and sponsors. Modern football consumers are divided into
consumers of football goods, consumers of football services, participants and volunteers, and
supporters, spectators and fans. Every football consumer has a unique personality, different power
when it comes to observation, different interests, life experiences, abilities, and different values,
beliefs, and attitudes. |