Abstract | Postoje različita značenja glazbe koja su se mijenjala u različitim povijesnim razdobljima. Upoznajući značenje glazbe na formalan način učenici se glazbeno obrazuju. Korijeni i početci glazbenoga obrazovanja vežu se uz države staroga Istoka. Pristupi različitih stručnjaka kroz povijest su unaprjeđivali kvalitetu glazbenog obrazovanja i glazbene nastave uvođenjem novosti i promjena. Suvremena nastava, koja se značajno razlikuje od tradicionalne, ističe kreativnost kao ključni element. Ne postoji jednoznačno određenje kreativnosti, a kao njezine međusobno povezane kategorije uvijek se navode kreativna osoba, kreativni proces, kreativni produkt te kreativna okolina. Ovaj rad usmjeren je na spoznavanje važnosti kreativnosti za nastavu općenito te za Glazbenu kulturu jer se smatra da je upravo kreativnost ta koja unaprjeđuje kvalitetu nastave. Kreativni pristup za Glazbenu kulturu svakako podrazumijeva glazbeno stvaralaštvo, glazbene igre te suvremenu tehnologiju kojima se uvelike potiče kreativnost učenika. Metodološki okvir rada uključivao je kvantitativnu metodu, odnosno provođenje online anketnog upitnika među učiteljima razredne nastave. Ciljevi istraživanja bili su istražiti unaprjeđuje li se glazbeno obrazovanje kroz kreativan pristup učitelja, u kojoj mjeri učitelji razredne nastave primjenjuju kreativne pristupe, metode i tehnike te istražiti mogućnosti i iskustva učitelja za kreativno djelovanje u nastavi Glazbene kulture i u nastavi općenito. Svrha istraživanja bila je ukazati na važnost kreativnosti u nastavi te njezinog odraza na učenike. Istraživanje je pokazalo da su mogućnosti učitelja za kreativno djelovanje u okviru nastave različitih predmeta pa tako i Glazbene kulture velike, upravo zato jer su u svojoj nastavi često kreativni te primjenjuju kreativne pristupe. Najvažniji zaključak je da se kvaliteta glazbenog obrazovanja učenika uistinu unaprjeđuje primjenom kreativnih pristupa u nastavi Glazbene kulture. |
Abstract (english) | The meanings of music have evolved throughout different historical periods. By formally learning the meaning of music, students receive a musical education. The roots and beginnings of music education are tied to the ancient Eastern states. Over time, the approaches of various experts have enhanced the quality of music education and teaching by introducing innovations and changes. Contemporary teaching, which differs significantly from traditional methods, highlights creativity as a key element. There is no definitive definition of creativity, but its interconnected categories are commonly cited as the creative person, the creative process, the creative product, and the creative environment. This paper focuses on understanding the importance of creativity in education in general and Music Culture specifically, as it is believed that creativity enhances the quality of teaching. A creative approach to Music Culture includes musical creation, musical games, and contemporary technology, all of which greatly stimulate students' creativity. The methodological framework of this study included a quantitative method, specifically an online survey conducted among elementary school teachers. The research objectives were to explore whether music education is improved through creative approaches by teachers, to what extent elementary school teachers apply creative approaches, methods, and techniques, and to investigate the possibilities and experiences of teachers for encouraging creativity in both general education and music culture education. The purpose of the research was to emphasize the importance of creativity in teaching and its impact on students. The research showed that teachers' opportunities for creative engagement in various subjects, including Music Culture, are significant, largely because they frequently apply creative approaches in their teaching. The most important conclusion is that the quality of students' music education is genuinely enhanced by using creative approaches in Music Culture teaching. |