Abstract | Cilj ovog diplomskog rada bio je istražiti koliko se učitelji i budući učitelji pridržavaju osnovnih profesionalnih obilježja za rad na satu Tjelesne i zdravstvene kulture, ali, naravno, i u ostalim predmetima koje predaju. Ovim radom htjelo se najprije osvrnuti na teorijski dio Tjelesne i zdravstvene kulture, a zatim je provedeno istraživanje o profesionalnim obilježjima učitelja razredne nastave u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Istraživanje je provedeno sa 400 ispitanika od kojih je bilo 200 učitelja razredne nastave, a 200 studenti Učiteljskog fakulteta. Istraživanje je provedeno online anketom, koja je bila podijeljena na dvije jednake koje su posebno provedene sa studentima, posebno s učiteljima kako bi se usporedno mogla vidjeti razmišljanja učitelja, ali i budućih učitelja. Također, u anketi se osvrnulo na 4 bitna obilježja kao što su stručnost, motiviranost, komunikativnost i etičnost, ali to su samo neka izdvojena obilježja, ima ih još mnogo. Dobiveni rezultati online ankete pokazali su kako su učitelji i studenti dosta sličnih stavova, no studenti su pokazali više kritičkog mišljenja od učitelja. To se može pripisati trenutnom studiranju gdje je poseban naglasak stavljen na razvijanje kritičkog mišljenja. Ispitanici (i učitelji, i studenti) u velikom postotku smatraju da je učiteljeva podrška najbitnija, a uz to dolazi i teorijsko znanje koje je neophodno, pozitivno ozračje te moralne vrijednosti. Ono što je također vrlo bitno, a i ispitanici su to također uvidjeli, je stručno usavršavanje za koje ispitanici smatraju da je potrebno tijekom rada. Online anketom ispitanici su trebali navesti koje je po njihovom mišljenju, osim navedenih obilježja, najvažnije obilježje te je većina ponovno navela motiviranost, stručnost, pripremljenost, autoritet i još mnogo bitnih obilježja. Ovim radom ispitanici su probudili svijest o svome poslu, odnosno budućem poslu. |
Abstract (english) | The purpose of this paper was to investigate how many future teachers and teachers adhere to the basic professional characteristics for working in a physical education class, but of course, also in the other subjects they teach. This paper was first look at the theoretical part of physical education and health, and then was conducted a research about professional characteristics of primary school teachers in the teaching of physical education and health. This research was conducted with about 400 respondents, of which 200 were teachers in primary school, and 200 were students of Faculty of teacher education. The research was conducted through online survey, that was divided into two equal parts, that wew conducted separately with student, and especially with teachers, so we in that way can see thoughts of teachers and future teachers in parallel. Also, the research relate 4 important characteristics, such as professionalism, motivation, communication and ethics, but there are many more characteristics. Results of online survey showed that teachers and students have quite similar attitudes, but students showed more critical thinking than teachers. This can be attributed to studying where special emphasis is placed on developing critical thinking. Respondents (both teachers and students) in a large percentage believe that teacher support is the most important, and with it comes the theoretical knowledge that is necessary, a positive atmosphere and moral values. It is very important, and the respondents also realized, professional training, which they consider necessary during the work. In the online survey, the respondents had to state which, in their opinion, apart from the listed characteristics, is the most important characteristic, and the majority re-stated motivation, expertise, preparedness, authority and many other important characteristics. |