Abstract | Glazba je umjetnost organiziranja zvuka za izražavanje emocija i neizostavan je dio života ljudi, pa tako i djece. Glazba je umjetnost koja organizira zvuk za izražavanje emocija i duboko je ukorijenjena u ljudski život, uključujući i svijet djece. Već je dobro poznat pozitivan utjecaj glazbe na emocionalno stanje, smanjenje stresa, depresije, tjeskobe i fizičke boli. Sudjelovanje djece u glazbenim aktivnostima potiče razvoj intelektualnih, emocionalnih, duhovnih i fizičkih sposobnosti, čineći glazbeno obrazovanje ključnim dijelom njihovog osnovnog obrazovanja.
Glazba je osobito bitna za djecu s posebnim potrebama stoga se glazboterapija preporuča kao jedna od vrsta terapije kojom će se toj djeci pomoći u razvoju komunikacijskih vještina i njihovoj socijalnoj interakciji s drugima, u izgradnji samopouzdanja, poboljšanju tjelesne koordinacije, kognitivnih sposobnosti, u njihovom izražavanju emocija, postizanju unutarnjeg mira i zadovoljstva, neutraliziranju negativnih osjećaja, te općenito ostvarivanju njihovog punog potencijala u različitim aspektima života. Njen krajnji cilj je poboljšanje kvalitete života djece s poteškoćama raznih vrsta. U glazboterapiji može se koristiti aktivni i receptivni pristup, te različite metode unutar odabranog pristupa ovisno o poteškoćama, potrebama i preferencijama pojedinog djeteta. Istraživanje provedeno među učiteljima koji rade s djecom s posebnim potrebama imalo je za cilj ukazati na ključne aspekte utjecaja glazboterapije na razvoj ovih učenika. Kroz intervjue, 15 iskusnih učitelja podijelilo je svoja iskustva i perspektive. Rezultati ovog istraživanja naglašavaju važnost glazbenog obrazovanja u razvoju djece s posebnim potrebama. Također, kao najveći izazovi istaknuti su izazovi u suradnji sa stručnjacima i roditeljima te prilagodba individualnim potrebama. Ovi nalazi potencijalno ukazuju na potrebu daljnje edukacije učitelja i jačanja suradnje između relevantnih dionika kako bi se osigurala uspješna integracija djece s posebnim potrebama u odgojno-obrazovni proces. |
Abstract (english) | Music is the art of organizing sound to express emotions and is a crucial part of people's lives, as well as children's. Music is an art that organizes sound to express emotions and is deeply rooted in human life, including the world of children. The positive impact of music on the emotional body, reducing stress, depression, anxiety, and physical pain, is already well known. Children's participation in musical activities encourages the development of intellectual, emotional, spiritual, and physical abilities, making music education a key part of their basic education.
Music is particularly important for children with special needs; therefore, music therapy is recommended as one of the types of therapy that will help these children in the development of communication skills and their social interaction with others, in building self-confidence, improving physical coordination and cognitive abilities, and in their expression of emotions, achieving inner peace and satisfaction, neutralizing negative feelings, and generally realizing their full potential in various aspects of life. Its ultimate goal is to improve the quality of life of children with various types of disabilities. In music therapy, an active and receptive approach can be used, as well as different methods within the selected approach, depending on the difficulties, needs, and preferences of the individual child. The research conducted among teachers who work with children with special needs aimed to point out the key aspects of the influence of music therapy on the development of these students. Through interviews, 15 experienced teachers shared their experiences and perspectives. The results of this research emphasize the importance of music education in the development of children with special needs. Also, challenges of cooperation with experts and parents and adaptation to individual needs were highlighted as the biggest challenges. These findings potentially indicate the need for further education of teachers and the strengthening of cooperation between relevant stakeholders in order to ensure the successful integration of children with special needs in the educational process. |