Abstract | U ovome diplomskom radu analizira se pojam krize i karakteristike kriznih situacija, zatim planiranje, organiziranje i značaj liderstva tijekom krize, važnost i učinkovitost procesa komuniciranja tijekom i nakon nastupa krize, rizici i izazovi globalne ekonomske krize, te sučeljavanje sa kriznom situacijom na primjeru multinacionalne kompanije „PepsiCo“.
Planiranje za krizu predstavlja pojam i kompleksan proces koji organizacija, poduzeće ili poslovna jedinica mora nastojati kontinuirano, svrsishodno te precizno planirati, organizirati, provoditi i kontrolirati kako bi se postigli planirani ciljevi i željene zacrtane aktivnosti u pravo vrijeme na pravom mjestu, uz reduciranje štetnih financijskih posljedica krizne situacije koje mogu uzrokovati enormne gubitke ako se na vrijeme ne spozna. Pojam krize u trenutku same pojave predstavlja nesigurnost, šok, prijetnje, gubitak i problem od krucijalne važnosti prema kojem se mora pravovremeno ophoditi. Jedino ispravno rješenje za izlazak iz krize je adekvatan i sposoban lider koji uz pomoć svojih zaposlenika krizu shvaća kao novi izazov koji treba iskoristiti te ponovno osvojiti tržište. Komunikacijski menadžer ili lider osoba je od krucijalnog značaja u organizaciji tijekom pojave krize, zbog svoje sposobnosti predviđanja, stručne kompetencije, inovativnosti, fleksibilnosti, kreativnosti, kvalitetnih donošenja odluka, odlučnosti i spremnosti na preuzimanje rizika, implementacije djelotvorne strategije, te pravilnog delegiranja zadataka i učinkovite komunikacije i suradnje sa svojim zaposlenicima, sljedbenicima.
Efikasan i kvalitetan sustav planiranja za krizu i međusobna suradnja sposobnog vođe, lidera, zaposlenika te vanjske okoline može se spoznati iz primjera multinacionalne kompanije „PepsiCo“ koja je doživjela kriznu situaciju koja ih je pogodila, te iz koje su dokazali da kompanija nije odgovorna za takvu sabotažu koja je prouzrokovala stanje krize. „PepsiCo“ svojom strpljivošću, trudom, upornošću, učinkovitom međusobnom kohezijom interne i eksterne okolne, pravilnom i mjerljivom strategijom, te pravovremenom primjenom najboljeg rješenja, kompanija je uspješno izašla iz krize, te spoznala takvo stanje kao priliku za novi poslovni izazov koji treba iskoristi. |
Abstract (english) | This graduate thesies analyzes the concept of crisis and characteristics of crisis situations, then planing, organizing and importance of leadership during the crisis, the importance and effectiveness of the process during and after the crisis, risk and challenges of the global economic crisis and dealing with the crisis of the example of a multinational company PepsiCo.
Crisis planning is a concept and complex process than an organization, company or business unit must strive to continuously, purposefully and accurately plan, organize, implement and control in order to achieve planned goals and desired planned activities at the right time in the right place, while reducing harmful financial a consequence of a crisis situation that can cause enormous losses if not realized in time. The notion of crisis at the moment of its occurrence represents insecurity, shock, threats, loss and a crucial problem that must be addressed in a timely manner. The only correct solution to get out of the crisis is an adequate and capable leader who, with the help of his employees, understands the crisis as a new challenge that needs to be use and to reconquer the market. Communication manager or leader is crucial in the organization during the crisis, because of its ability to anticipate, professional competence, innovation, flexibility, creativity, quality decision making, determination and willingness to take risks, implement an effective strategy and proper delegation of tasks and effective communication and collaboration with its employees, followers.
An efficient and high quality crisis planning system and cooperation between capable leaders, employees and the external environment can be seen from the example of the multinational company „PepsiCo“ which experienced a crisis situation that befell them, and from which they proved that the company is not responsible for such sabotage that caused a state of crisis. „PepsiCo“ with its patience, effort, perseverance, effective cohesion of internal and external environment, correct and measurable strategy and timely implementation of the best solution, the company successfully emerged from the crisis and recognized this situation as an opportunity for a new business challenge. |