Abstract | Glazba je u odgojno-obrazovnom procesu prisutna još od vremena najranije povijesti i za nju se vjerovalo da ima velike učinke na čovjeka. Poučavanje glazbe kroz povijest je izgubilo dio svog značaja te se glazbene vještine više ne smatraju prioritetnima za život čovjeka. Nastava glazbe u školama, prisutna kao nastavni predmet, iznimno je značajna za razvoj učenika, njihove kreativnosti, maštovitosti te estetskog i kritičkog mišljenja. Zbog toga treba proučiti što o nastavi Glazbene kulture misle učitelji razredne nastave koji tu nastavu i provode. U ovom diplomskom radu, prvo će se prikazati razvoj nastave glazbe u Hrvatskoj od najranije povijesti, sve do kurikuluma koji stupa na snagu 2019. godine. Nakon teorijskog dijela, predstavljeni su rezultati provedenog istraživanja. Istraživanje se temelji na intervjuima s učiteljicama primarnog obrazovanja na području Virovitice i okolice. Ispitanici su odgovarali na pitanja koja su se odnosila na područja vezana za nastavu Glazbene kulture: pripremanje za sat, nastavna sredstva, refleksija na nastavu i moguće promjene unutar nastave Glazbene kulture, materijalni uvjeti, potrebe i zastupljenost sviranja, odnosno glazbenog stvaralaštva te vrednovanje. Dobiveni rezultati ukazuju na to da se učiteljice za nastavu Glazbene kulture, prema njihovom iskazu, u prosjeku ne pripremaju dovoljno te najčešće odabiru lakši pristup za pripremu koristeći izdavačke pripreme i izvedbene kurikulume koje prilagođavaju sebi. Po pitanju sredstava, rezultati istraživanja pokazuju zadovoljstvo udžbenicima, ali i nedostatak volje i truda za uvođenje dodatnih nastavnih sredstava, poput pjesama, skladbi i brojalica, koje se ne nalaze u udžbeniku. Glazbeno stvaralaštvo se pokazalo kao dio B domene u Glazbenoj kulturi koje učiteljice najčešće ne provode dovoljno. Svoje poučavanje i vrednovanje u nastavi Glazbene kulture smatraju vrlo zadovoljavajućim. Zadovoljne su materijalnim uvjetima u školama, ali smatraju kako uvijek ima mjesta za poboljšanje. |
Abstract (english) | Music has been present in the educational process since the time of the earliest history and it was believed to have great effects on human. Throughout history, teaching music has lost some of its importance, and musical skills are no longer considered a priority for human life. Teaching music in schools, present as a subject, is extremely important for the development of students, their creativity, imagination and aesthetic and critical thinking. That is why it is necessary to study what the classroom teachers who conduct the lessons think about the teaching of Musical Culture. In this thesis, the development of music teaching in Croatia from the earliest history, up to the curriculum that comes into force in 2019, will first be presented. After the theoretical part, the results of the conducted research were presented. The research is based on interviews with primary education teachers in the area of Virovitica and its surroundings. Respondents answered questions related to areas related to the teaching of Musical Culture: preparation for class, teaching aids, reflection on lessons and possible changes within the teaching of Musical Culture, material conditions, needs and representation of playing, i.e. musical creativity, and evaluation. The obtained results indicate that, according to their statement, female teachers for teaching Music culture, on average, do not prepare enough and most often choose an easier approach for preparation using published preparations and performance curricula that they adapt to themselves. Regarding resources, the research results show satisfaction with textbooks, but also a lack of will and effort to introduce additional teaching resources, such as songs, compositions and counters, which are not in the textbook. Musical creativity has been shown to be part of the B domain in Musical Culture, which teachers usually do not implement enough. They consider their teaching and assessment in the Music Culture class very satisfactory. They are satisfied with the material conditions in the schools, but they believe that there is always room for improvement. |