Abstract | U radu su razrađene strategije razvoja za Osječko - baranjsku županiju. Definiraju se bitni
pojmovi poput: strategije, gospodarstva, proračuna, županije i razvoja – te njihova funkcija u
Osječko – baranjskoj županiji. Ističe se važnost njezinih obilježja poput zastave, te uloga župana
neizostavno sa životopisom.
Opisuje se rad i način konstituiranja: Županijske Skupštine, radnih tijela i informacijskog
sustava Osječko-baranjske županije. Definira se djelokrug rada Osječko-baranjske županije u
smislu donošenja i provođenja pravnih akata i Odluka te se u radu ističu područja koje obuhvaća
Osječko-baranjska županija. Strategijskim razvojnim dokumentima, primjerice, Godišnjim
izvješćem o provedbi Provedbenog programa Osječko-baranjske županije za mandatno razdoblje
2021. - 2025. godine prikazuju se utrošena sredstva za razvoj i unaprjeđenje određenog područja.
Provedbeni programi u sinergiji su s ciljevima koje Osječko-baranjska županija želi ostvariti; rast
zaposlenosti, poboljšanje životnog standarda, očuvanje okoliša, brigu o braniteljima, razvoj
informatizacije, unaprjeđenje identiteta...
Kronološki i detaljno opisan je bogat povijesni razvoj Osječko-baranjske županije od
najranijih dana, bez čega danas ne bi bila toliko posebna. Sadržan je ustroj upravnih tijela te opis
svakog od njih kako bi se naglasila njihova uloga u razvoja i modernizaciji. Kraj rada posvećuje
se gospodarstvu i Proračunu Osječko-baranjske županije. Tako su prihode i rashode prikazani u
tablici, sastavljenu prema ekonomskoj klasifikaciji, a kasnije opisuje uzrok nastanka istih web
izvorom Osječko-baranjske županije. Pomoću grafikona slikovito se prikazuju prihodi i rashodi
Osječko-baranjske županije i njenih trgovačkih društava. |
Abstract (english) | Development strategies for the Osijek - Baranja county are elaborated in the paper. Important terms such as: strategy, economy, budget, county and development are defined - and their function in the Osijek-Baranja County. The importance of its features, such as the flag, and the role of the prefect, inevitably accompanied by a resume, are highlighted.
The work and method of constitution of: County Assembly, working bodies and information system of Osijek-Baranja County is described. The scope of work of the Osijek-Baranja County is defined in terms of the adoption and implementation of legal acts and decisions, and the work highlights the areas covered by the Osijek-Baranja County. Strategic development documents, for example, the Annual Report on the Implementation of the Implementation Program of Osijek-Baranja County for the mandate period 2021 - 2025, show the funds spent for the development and improvement of a certain area. The implementation programs are in synergy with the goals that the Osijek-Baranja County wants to achieve; employment growth, improvement of living standards, preservation of the environment, care of veterans, development of computerization, improvement of identity...
The rich historical development of the Osijek-Baranja County from the earliest days is described chronologically and in detail, without which it would not be so special today. The organization of administrative bodies and a description of each of them is included in order to emphasize their role in development and modernization. The end of the paper is devoted to the economy and the Osijek-Baranja County Budget. Thus, the income and expenses are presented in a table, compiled according to the economic classification, and later the cause of their occurrence is described by the web source of the Osijek-Baranja County. The income and expenses of the Osijek-Baranja County and its companies are graphically displayed using graphs. |