Title | Preferencije učenika primarnog obrazovanja prema tradicijskoj glazbenoj kulturi |
Title (english) | Preferences of primary education students towards traditional music |
Author | Željka Rajnović |
Mentor | Zrinka Šimunović (mentor) |
Committee member | Višnja Vekić-Kljaić (predsjednik povjerenstva) |
Committee member | Zrinka Šimunović (član povjerenstva) |
Committee member | Irena Krumes (član povjerenstva) |
Granter | University of Slavonski Brod Slavonski Brod |
Defense date and country | 2024-07-09, Croatia |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Education/Rehabilitation Sciences |
Abstract | Tradicijska kultura društveno je i kulturološko nasljeđe koje predstavlja autentičnost i identitet, kako zajednice, tako i svakog pojedinca unutar te zajednice. Ovaj rad istražuje preferencije učenika primarnog obrazovanja prema tradicijskoj glazbenoj kulturi, što je važna tema, s obzirom na pretpostavku kako učenici vole ovu vrstu glazbe. Cilj je istraživanja ispitati u kojoj mjeri učenici primarnog obrazovanja preferiraju tradicijsku glazbu, instrumente i plesove, utvrditi njihovo poznavanje, vještinu i učestalost sviranja tradicijskih instrumenata. Osim toga, cilj je ustanoviti učešće učenika u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima na istu temu. Metodologija istraživanja uključuje anketiranje učenika kako bi se prikupili podaci o njihovim preferencijama i sudjelovanju u tradicijskoj glazbi. Rezultati otkrivaju da učenici imaju pozitivan stajalište prema tradicijskoj glazbenoj kulturi, poznaju tradicijske pjesme i plesove, ali manje poznaju i sviraju tradicijske instrumente. Te rezultate moguće je povezati s nedostatkom kvalitetnih sredstava za učenje, nedostupnosti primjerene izvannastavne aktivnosti povezane s tradicijskom glazbom, nedovoljne edukacije učitelja i njihove nedovoljne uključenosti u prenošenje tradicijske glazbene kulture. Zaključak istraživanja ukazuje potrebu za unapređenjem nastavnih materijala, poboljšanjem samog izvođenja nastave i povećanjem dostupnosti izvannastavnih aktivnosti, vezanih uz tradicijsku glazbu, kao i za dodatnim obrazovanjem učitelja kako bi se osigurao kvalitetan i efikasan prijenos tradicijske glazbene kulture na učenike. Daljnja istraživanja trebala bi detaljnije proučiti razumijevanje razloga niskog sudjelovanja učenika u tradicijskoj glazbi i razvijanje metoda koje će potaknuti veće uključivanje učenika u te aktivnosti. |
Abstract (english) | Traditional culture is a social and cultural heritage that represents the authenticity and identity of both the community and each individual within that community. This paper investigates primary education students' preferences towards traditional music culture, which is an important topic, given the assumption that students like this type of music. The aim of the research is to examine the extent to which primary education students prefer traditional music, instruments and dances, to determine their knowledge, skill and frequency of playing traditional instruments. In addition, the goal is to establish the participation of students in extracurricular and extracurricular activities on the same topic. The research methodology involves surveying students to gather data on their preferences and participation in traditional music. The results reveal that students have a positive attitude towards traditional musical culture, they know traditional songs and dances, but they know less about playing traditional instruments. These results can be linked to the lack of quality means for learning, the lack of appropriate extracurricular activities related to traditional music, insufficient education of teachers and their insufficient involvement in the transmission of traditional musical culture. The conclusion of the research points to the need to improve teaching materials, improve teaching itself and increase the availability of extracurricular activities related to traditional music, as well as for additional teacher education in order to ensure a high-quality and effective transfer of traditional musical culture to students. Further research should examine in more detail the understanding of the reasons for the low participation of students in traditional music and the development of methods that will encourage greater involvement of students in these activities. |
Keywords |
|
Keywords (english) |
|
Language | croatian |
URN:NBN | urn:nbn:hr:262:209174 |
Study programme | Title: Integrated undergraduate and graduate university Class Teacher Studies Study programme type: university Study level: integrated undergraduate and graduate Academic / professional title: magistar/magistra primarnog obrazovanja (magistar/magistra primarnog obrazovanja) |
Type of resource | Text |
File origin | Born digital |
Access conditions | Access restricted to students and staff of home institution |
Terms of use | |
Created on | 2024-07-10 09:55:28 |