Abstract | Ravnatelji imaju ključnu ulogu u oblikovanju elemenata kulture ustanove te osiguravanju resursa i podrške potrebne za održavanje visokih standarda u pedagoš-kom radu. Jasnoća uloga i odnosi u dječjem vrtiću među zaposlenicima jako su važni za pravilno funkcioniranje stanove. Perspektiva ravnatelja može značajno poboljšati komunikaciju, međuljudske odnose i opću atmosferu u ustanovi. Kroz razumijevanje ego stanja, transakcija, igara i životnih skripti, ravnatelj može osigurati učinkovitije upravljanje, bolje odnose među zaposlenicima, djecom i roditeljima, te općenito pozi-tivnije i podržavajuće okruženje za sve sudionike. Ukoliko zamislimo vrtić kao nebru-šeni dijamant, u tom slučaju, nositelji uloga u njemu bi trebali zajednički sudjelovati u njegovom brušenju. Radne uloge u kolektivu daju moć, ali i odgovornost kako se one i u koju svrhu koriste. Demokratski odnosi i timski rad najveći su potencijali za razvi-janje pozitivne pedagoške prakse i zadovoljstva svih dionika. Imperativ ovog rada je postizanje zadovoljstva kada se radi u vrtiću, a to se postiže rekla bih vještinama i izazovima. Da bi vrtić sjajio i postao pravi dijamant svi zajedno trebamo biti u svojim ulogama i davati svoj maksimum. Trebamo biti u kontaktu sa sobom, sjetiti se svog ja, da bi mogli kvalitetno izvršavati svoje uloge. Najvažnije zadaće ravnatelja su: poticati i podržavati pedagoške odnose, postići konsenzus, komuniciranje koje je potrebno razviti i uvjeti koje treba ispuniti.
Istraživanje prikazano u radu provedeno je u lipnju 2024. godine, a korištena znanstvenoistraživačka metoda bio je intervju. Korištena metoda je ključni dio dip-lomskog rada jer pruža strukturiran pristup istraživanju i osigurava da se rezultati te-melje na čvrstim dokazima. Rezultati istraživanja o vođenju i profesionalnom zado-voljstvu u predškolskoj ustanovi "DV Pčelica Čazma" ističu nekoliko ključnih aspeka-ta koji su od suštinskog značaja za stvaranje optimalnog radnog okruženja za osoblje i pružanje visoko kvalitetne pedagoške prakse. Analiza odgovora odgojiteljica naglaša-va važnost podrške i poticanja ravnatelja na profesionalni razvoj osoblja, uključujući participativni pristup u donošenju odluka, transparentnu komunikaciju, osiguranje adekvatnih materijalno-tehničkih uvjeta rada te održavanje visokih standarda zdrav-stvene i higijenske sigurnosti. Ovo istraživanje dodatno ističe da učinkovito upravlja-nje predškolskim ustanovama zahtijeva kontinuirano prilagođavanje pristupa vođenju kako bi se osiguralo profesionalno zadovoljstvo osoblja. Ravnatelji bi trebali usposta-viti otvorenu i suradničku radnu atmosferu, poticati inicijative i ideje osoblja te osigu-rati resurse i podršku potrebnu za njihov profesionalni razvoj. Također, važno je osi-gurati da materijalno-tehnički uvjeti rada budu adekvatni i prilagođeni potrebama osoblja kako bi se olakšao njihov rad i unaprijedila kvaliteta pružene usluge. |
Abstract (english) | Principals play a key role in shaping the elements of the institution's culture and providing the resources and support necessary to maintain high standards in ped-agogical work. Clarity of roles and relationships in the kindergarten among employ-ees are very important for the proper functioning of the institution. The director's perspective can significantly improve communication, interpersonal relations and the general atmosphere in the institution. Through understanding ego states, transactions, games, and life scripts, a leader can ensure more effective management, better rela-tionships among employees, children, and parents, and an overall more positive and supportive environment for all participants. If we imagine the kindergarten as an un-cut diamond, in that case, the role holders in it should jointly participate in its polish-ing. Work roles in a collective give power, but also responsibility for how they are used and for what purpose. Democratic relations and teamwork are the greatest po-tential for developing positive pedagogical practice and satisfaction of all stakehold-ers. The imperative of this work is to achieve satisfaction when working in kindergar-ten, and this is achieved, I would say, through skills and challenges. In order for the kindergarten to shine and become a real diamond, we all need to be in our roles and give our best. We need to be in touch with ourselves, remember our self, so that we can perform our roles well. The principal's most important tasks are: encouraging and supporting pedagogical relationships, reaching consensus, communication that needs to be developed and conditions that need to be fulfilled.
The research presented in the paper was conducted in June 2024, and the scientific-research method used was an interview. The method used is a key part of the thesis as it provides a structured approach to the research and ensures that the results are based on solid evidence. The results of the research on leadership and professional satisfaction in the preschool institution "DV Pčelica Čazma" highlight several key aspects that are essential for creating an optimal working environment for the staff and providing high-quality pedagogical practice. Analyzing the teacher's answers, the teacher emphasizes the importance of supporting and encouraging the director's pro-fessional development of staff, including a participatory approach to decision-making, transparent communication, ensuring adequate material and technical work-ing conditions and maintaining high standards of health and hygiene safety. This research further highlights that the effective management of pre-school institutions requires continuous adaptation of management approaches to ensure the professional satisfaction of staff. Principals should establish an open and collaborative work at-mosphere, encourage staff initiatives and ideas, and provide resources and support necessary for their professional development. It is also important to ensure that the material and technical working conditions are adequate and adapted to the needs of the staff in order to facilitate their work and improve the quality of the service pro-vided. |