Abstract | U ovome radu proučava se i analizira literatura na temu Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na turističke i ugostiteljske organizacije.
Informacijska i komunikacijska tehnologija za svoj cilj ima prikupljanje, pohranjivanje, obradu, širenje te razmjenu informacija putem zvukova, teksta, slike i znakova, a u današnje je doba gotovo nemoguće funkcionirati i bilo što raditi bez upotrebe neke od informacijsko komunikacijske tehnologije. Razvojem interneta i računala došlo je do razvoja računalstva što je odigralo ogromnu ulogu u razvoju komunikacija i stvaranju novih uređaja poput pametnih televizora, mobitela, satova, tableta, prijenosnih računala i slično.
Što se tiče utjecaja informacijske i komunikacijske tehnologije na turizam i ugostiteljstvo, ono je odigralo veliku ulogu u razvoju istoga jer je omogućeno jednostavnije, a istovremeno pristupačnije reklamiranje, širenje ponuda, pojednostavljen je pronalazak idealnog rješenje za odmor za turiste i sl. Dakako, važno je shvaćati ulogu turista u razvoju turizma, ali upravo je turist osoba koja se služi informacijsko komunikacijskim tehnologijama u turizmu i ugostiteljstvu, baš kao i ponuđači.
Razvojem interneta pojavilo se elektroničko poslovanje koje obuhvaća kupovinu i prodaju proizvoda i usluga putem interneta, ali i usluživanje i obavljanje transakcija unutar određenih organizacija. Informacijsko komunikacijska tehnologija je zaslužna za mnoge inovacije u turizmu i ugostiteljstvu poput obavljanja narudžbi, jednostavnije i e – prodaje te mogućnosti lakšeg, bržeg i kreativnijeg oglašavanja putem Interneta na različite načine poput Booking.com |
Abstract (english) | This paper studies and analyzes the literature on the topic of the influence of information and communication technology on tourism and hospitality organizations.
Information and communication technology aims to collect, store, process, disseminate and exchange information through sounds, text, images and signs, and nowadays it is almost impossible to function and do anything without the use of some information and communication technology. The development of the Internet and computers led to the development of computing, which played a huge role in the development of communications and the creation of new devices such as smart TVs, mobile phones, watches, tablets, laptops and the like.
As for the impact of information and communication technology on tourism and catering, it played a major role in the development of the same, as it enabled simpler and at the same time more accessible advertising, expansion of offers, simplified the search for the ideal vacation solution for tourists, etc. Of course, it is important to understand the role of the tourist in the development of tourism, but the tourist is the person who uses information and communication technologies in tourism and hospitality, just like the bidders.
With the development of the Internet, electronic business appeared, which includes the purchase and sale of products and services via the Internet, as well as servicing and carrying out transactions within certain organizations. Information and communication technology is responsible for many innovations in tourism and hospitality, such as making orders, simpler and e-sales, and the possibility of easier, faster and more creative advertising via the Internet in different ways, such as Booking.com |