Abstract | Slobodno vrijeme sastavni je dio čovjekovog života. Dijete predškolske dobi u okviru svog
slobodnog vremena može koristiti slobodne i organizirane aktivnosti. Slobodne aktivnosti mogu
uključivati samostalnu slobodnu igru, druženje s prijateljima i vrijeme provedeno s obitelji.
Organizirane aktivnosti mogu biti kineziološke, umjetničke, spoznajno-istraživačke ili
kombinirane. Najbitniji element za određivanje izvanvrtićke aktivnosti zasigurno bi trebao biti
interes djeteta. Zato je važno da roditelj prilikom odabira osluškuje dijete.
Dijete svoje slobodno vrijeme, koje nije organizirano od strane roditelja uglavnom provodi
igrajući se. Roditelji i odgojitelji trebaju poticati raznoliku igru djeteta. To je osnovna djelatnost
djece, njihova životna potreba koja predstavlja temelj dječjeg razvoja, njegovih intelektualnih i
socio-emocionalnih sposobnosti. Bitan je holistički pristupa djeci, koji obuhvaća skrb za sva
područja razvoja djeteta i odgovore na prirodu njegova učenja.
U okviru ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje koje je za cilj imalo ispitati
zadovoljstvo predškolske djece slobodnim vremenom. Uzorak istraživanja čine 25 djece, 11
djevojčica i 14 dječaka, starije odgojne skupine Lavići, Dječjeg vrtića Radost iz Nove Gradiške.
Metoda ispitivanja bile su fokus grupe. Rezultati su podijeljeni u sedam kodova: slobodno
vrijeme, iskazivanje sklonosti, izvanvrtićke aktivnosti, zadovoljstvo, pretenzije u slobodno
vrijeme, sport i uvjeti provođenja aktivnosti.
U zadovoljstvu djece uloga obitelji je ključna i ona predstavlja činitelj zadovoljstva. Oni u
svom slobodnom vremenu uglavnom biraju aktivnosti u koje je uključen i neki član obitelji.
Među ispitanom djecom prevladavaju nogomet, ples, atletika i mažoretkinje, aktivnosti
kineziološkog tipa su najzastupljenije. Zadovoljstvo djece predškolske dobi slobodnim
vremenom je na vrlo visokoj razini, bilo da je ono kod kuće ili izvan nje. |
Abstract (english) | Free time is an integral part of human life. A child of preschool age can use free and organized
activities in his free time. Leisure activities can include independent free play, hanging out with
friends and spending time with family. Organized activities can be kinesiological, artistic,
cognitive-research or combined. The most important element for determining an extrakindergarten activity should certainly be the child's interest. That is why it is important that the
parent listens to the child when making a choice.
A child mostly spends his free time, which is not organized by his parents, playing. Parents and
educators should encourage children's varied play. This is the basic activity of children, their
vital need that represents the basis of children's development, their intellectual and socioemotional abilities. A holistic approach to children is essential, which includes care for all areas
of the child's development and answers to the nature of his learning.
As part of this thesis, research was carried out, the aim of which was to examine the satisfaction
of preschool children with their free time. The research sample consists of 25 children, 11 girls
and 14 boys, from the older education group Lavići, from the Radost Kindergarten from Nova
Gradiška. The research method was focus groups. The results are divided into seven codes,
namely: free time, expression of preferences, extracurricular activities, satisfaction, pretensions
in free time, sports and conditions for carrying out activities.
In children's satisfaction, the role of the family is crucial and it is a factor of satisfaction. In
their free time, they mostly choose activities in which a family member is also involved.
Among the examined children, football, dance, athletics and majorettes predominate, while
kinesiology-type activities are the most prevalent. Preschool children's satisfaction with free
time is at a very high level, whether it is at home or outside. |